Pages

Monday, June 14, 2010

一大锅的罐头沙丁鱼咖哩 Canned Sardine Fish Curry

昨晚煮了一大锅的罐头沙丁鱼咖哩,就只煮这么一道菜已足够四个人的晚餐。

这道菜一年前我已post过,最近看到Sonia也煮了她的版本,所以我也凑凑热闹再次上载和大家分享。看看记录,我竟然有整年没煮过这道菜了。罐头食品在我家通常是没有新鲜食材时才会派上用场。


这次我用一罐大罐的罐头沙丁鱼,配料有茄子,长豆,包菜,洋葱和番茄。家里没有咖哩叶所以没放。虽然只有一道菜,但是有鱼有菜,还算是营养均衡。

食谱看这里

Recipe see HERE.

2 comments:

  1. your version have more ingredients than mine, next time, I also want to add more vegetables like you.

    ReplyDelete
  2. Sonia,

    Ya, I like to add lots of veggie, like cooking fish head curry, I even added tao pok the last time I cooked this.

    You can add lady fingers, reckon this is ur fav veggie. :)

    ReplyDelete

Thanks for dropping by my blog.
All comments are greatly appreciated.

Please click on "Anonymous" if you do not have any profiles on any of those listed, and leave your name below the comment so that I will know how to address you when I reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"总觉得用心准备的食物不只是味蕾的触动,也是一个记忆,一个我想留给身边心爱的人的记忆。这也就是我用心做菜,细心专研的原因和推动力。"