Pages

Monday, May 13, 2013

Mother’s Day 2013 ~ Hidden Heart Cupcake 隐藏的心杯子蛋糕


虽然母亲节已经过了,我还是想在这里祝我的妈咪朋友和读者们“母亲节快乐!”。

今年我收到最好的礼物就是小儿在没有爹地的引导下主动跟我说“Happy Mother’s Day!”,是第一次哦!听到的那瞬间真的很感动,感觉好窝心哦。





同样的今年我也为妈妈准备了母亲节蛋糕。之前有好几个构思但最终做的却是动手前即兴的想法。不知道大家在生活中是不是也遇过类似的情况?可能是偏向随性的性格使然,我想的和最终的成果往往是天南地北。这是好事还是坏事呢?往好的一方面想这表示我懂得变通,随和,但往坏的一面想我没有努力朝目标前进,没有坚持。。。有时我很不喜欢这样的自己。

回到蛋糕主题。蛋糕是母亲节前一晚做的。里头的心形蛋糕是之前上蛋糕装饰课剩下的巧克力戚风(把它收入冷冻库里了),主蛋糕体是香橙牛油蛋糕。


本来是要做“隐藏的心”,不知道是我的“心”太大颗,还是模型太小,又或者是戚风蛋糕体太轻,纵使烤前我是把整颗心隐藏起来的,但蛋糕烤好后那颗心还是浮现上来了。

在误打误撞下我觉得这样半浮现的心切面图也蛮美的,你认为呢?

切半前平平无奇的外表

Hidden Heart Cupcake (Orange Butter Cake with Chocolate Chiffon Heart)

Can I still call this hidden heart cupcake since the heart is not totally hidden? haha

I made this for my mum and mother-in-law for Mother’s Day. The “heart” is chocolate chiffon cake, leftover from my cake deco class and the cake base in orange butter cake. You can have any combination and any of your favourite recipes to make this hidden heart cupcake.

I adapted the recipe of this Lemon Butter Cupcake to make it into orange flavour by replacing lemon zest with about ½ tbsp of orange paste. You can also replace with orange zest. I think orange and chocolate is a good match, don’t you think so?

I made 10 cupcakes with hearts from this recipe (12 –hole standard muffin tray size) and one small cupcake without heart. I used one 6” round sheet cake (about 3/4" height) to cut out the hearts. You may make 1.25 or 1.5 times of the orange butter cake recipe and bake a small sheet cake for the “hearts” first (with added colouring) then using the same batter for the cake base.

To make hidden heart design, add little batter to the muffin cup/ tray, place the cut-out heart shape cake at the centre with standing position then cover the heart with batter. Bake as usual.


From my beloved little one. I strongly believe that it was 99% done by the teacher but when asked, my little one told me that it was done by him...confidently. Hehe


33 comments:

  1. Angel, 你的儿子真的很贴心,难怪你会甜到心里去。。。
    你的蛋糕的构思也很特别,你妈妈看到也一定特别开心。
    祝你母亲节快乐!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ann,

      谢谢。

      我老妈只是说怎么做这么少,娃哈哈

      Delete
  2. 呵呵,上次我在小小米桶也看到那样的做法
    觉得很好玩

    你的很漂亮哟:)
    母亲节快乐

    ReplyDelete
  3. 这样也美啊o(^_^)o

    上几个星期看到potato做
    坦白讲,这个本来我要在我老板生日的时候做的
    哈哈~后来...还是不了了之:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jess,

      我也曾经想过做这个给老公不过后来不了了之。我们心有灵犀哦。

      其实最终做这个的原因是我的冷冻库爆满,想要清掉那个巧克力戚风 :P

      我没有看到Potato的看了我走宝了。

      Delete
  4. 我也很想做这个,我之前就在想~成果会不会是心心外露。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. little blue

      有空我想要研究怎么不让心外露。

      Delete
  5. 我不请自来了,被你家的杯子蛋糕吸引了,里面还藏了个心,很特别,漂亮哦:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karen,

      我欢迎还来不及呢。谢谢你的留言。我也到你家吃好料。

      Delete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. 我也觉得这样的心蛮美的。。
    食谱先收着。。
    看我在来临的纪念日是否勤劳的去开炉。。呵呵~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rachel,

      谢谢。你也可以用自己喜欢的食谱哦。

      Delete
  8. they are really really cute! I gotta try this out one day!

    ReplyDelete
    Replies
    1. shaz,

      Indeed I also think that they are very cute. :)

      Delete
  9. 或许啊!对妈妈的爱,很多儿女都是深藏在内心,不敢表达出来,嘻嘻!

    也送来迟来的祝福,母亲节快乐!

    ReplyDelete
  10. so cute.. like a little note pad

    ReplyDelete
    Replies
    1. bakingintotheether,

      I never thought about that until you mentioned.

      Delete
  11. Angel, 这母爱太伟大了, 所以那个“心”无法隐藏,一一表露出来了,哈哈!
    心形蛋糕太美丽了!!!

    ReplyDelete
  12. Happy belated Mother's Day! Really like the design of these cupcakes with some hearts on them!

    ReplyDelete
  13. 这个蛋糕很可爱,这样做法good idea叻。。。很美很美

    ReplyDelete
    Replies
    1. Li Shuan,

      谢谢。我相信如果出自你的手动话肯定更美。

      Delete
  14. Very special ler, and look nice too. Happy Belated Mother's Day to you .

    ReplyDelete
  15. 很喜欢你的blog。。虽然才follow你的blog不久。。:)
    你很有心思为你的家人 ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Little Pastry House,

      欢迎光临。你的留言让我感觉很窝心,让我有写下去的推动力。谢谢!

      Delete

Thanks for dropping by my blog.
All comments are greatly appreciated.

Please click on "Anonymous" if you do not have any profiles on any of those listed, and leave your name below the comment so that I will know how to address you when I reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"总觉得用心准备的食物不只是味蕾的触动,也是一个记忆,一个我想留给身边心爱的人的记忆。这也就是我用心做菜,细心专研的原因和推动力。"