Pages

Friday, October 14, 2011

又是芒果季节 ~芒果优格雪糕 II Mango Yogurt Ice Cream II


最近又到处可以看到芒果的踪影而且价格也很便宜,来来来今天请大家吃芒果优格雪糕。


这回用了图中的优格,是芒果柚子口味的,这个牌子的优格很香,我喜欢用它来做蛋糕。优格的颜色是橙黄色,所以这回的雪糕颜色也更加诱人。


另外我还加入了少许柠檬汁来提味,这个改良版的芒果优格雪糕口味更加清新,好吃。

食谱看这里

话不多说,请自便。




11 comments:

  1. 好好吃的样子,跟着你的link走去,看了做法,比起我之前的做法来的简单多了,谢谢分享^^

    我这里没看过那牌子的yogurt。别的牌子都ok吧?用原味的比较没味道吗?

    ReplyDelete
  2. Bernice,

    没问题的,什么牌子都行,原味或芒果味的。

    如果想要雪糕更细致,雪糕凝固后可以拿出来焦打几次。

    ReplyDelete
  3. 这个yogurt空口吃,很好吃也。 呵呵。。。

    你的ICECREAM 没有用蛋黄,我喜欢。。。 

    ReplyDelete
  4. 我来吃ice-cream廖。。。
    Yogurt颜色真的很黄。。
    美美的。。。

    ReplyDelete
  5. 今天天气非常热,请我吃一大杯吧 ^_^

    ReplyDelete
  6. Yum ... certainly best treat for the hot day :)

    ReplyDelete
  7. 颜色真的比较美!我也来一杯!:)

    ReplyDelete
  8. 这牌子我这里好像没看过:P
    但是,这口味的雪糕我倒是很爱呢

    ReplyDelete
  9. Hi Angela, long time did not drop by at your blog. How are you and Lucius?

    Anyway, the dessert definitely taste great!

    ReplyDelete
  10. 颜色好美, 热天最适合了, 给我一杯噢!

    ReplyDelete
  11. actually i planning to go market buy some mangoes tomorrow, look like your recipe just come at the right time, look so refreshing and yummy.Thanks for sharing.

    ReplyDelete

Thanks for dropping by my blog.
All comments are greatly appreciated.

Please click on "Anonymous" if you do not have any profiles on any of those listed, and leave your name below the comment so that I will know how to address you when I reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"总觉得用心准备的食物不只是味蕾的触动,也是一个记忆,一个我想留给身边心爱的人的记忆。这也就是我用心做菜,细心专研的原因和推动力。"