Pages

Friday, April 9, 2010

Baked Crab Stick 香烤蟹柳条

这是我生产前最后一个作品,华人过年除夕当天做的。前一天晚上我边看电视边把蟹柳撕成细条收入容器,每一层用kitchen towel隔开吸收水份再收入冰箱,这样隔天一早醒来就可以开始烤了。

用烤的方式来做这个小吃虽然比炸的耗时,但是少了油烟我觉得还是值得一试。

材料:
蟹柳
烤盘纸(parchment paper)

做法:
1)蟹柳用厨房纸巾(kitchen towel)按压吸收掉多余的水份,撕成细条。
2)烤箱预热180度,烤盘铺上烤盘纸,排上撕成细条的蟹柳烤10分钟。蟹柳在烤前再次用厨房纸巾按压。
3)取出烤盘,翻搅蟹柳条,再放入烤箱继续烤约8分钟至香脆即可。冷却后收入密封的容器。

小小心得/建议:
1)撕蟹柳时应该一层层撕开,重点不是细,而是薄。如果撕成太细的话很容易烤焦。
2)蟹柳条尽量不要重叠,这样才会烤得平均。
3)在烤第二次前(步骤3)先挑出已经烤得金黄香脆的蟹柳条,不然这些蟹柳条继续烤的话就会被烤焦。
4)烘烤的时间依个别烤箱和蟹柳条的粗细而定,所以第一次烘烤时建议在烤箱旁观察,自己拿捏烤的时间。
5)我一次烤两包蟹柳,烤好的成品大概有一罐多照片中所看到的罐子。

20 comments:

  1. 原来也可以用烤的哦!
    少了油炸,很棒。
    谢谢分享。

    ReplyDelete
  2. 对!原来也可以用烤的!下次我就照着你的做法。
    你现在已经开始在厨房动工了吗?

    ReplyDelete
  3. just bake like that? looks healthy and easy :)

    ReplyDelete
  4. 照片拍得很好看!怎么只有第一张没有watermark?忘了?^^

    *给Lucius宝宝一个kiss*

    ReplyDelete
  5. ching,

    不用客气,也是我的朋友和我分享我才知道可以用烤的。

    ReplyDelete
  6. Anncoo,

    做完月了,所以现在我开始有下厨,不过要看Lucius乖不乖。

    ReplyDelete
  7. tracieMoo,

    Ya, it is indeed very easy but you got to be a bit patience especially if your oven is not big.

    ReplyDelete
  8. Hi Sharon,

    Next time you can try. It is as crispy as fried one but I find it "drier" than the fried one coz no oil is used.

    ReplyDelete
  9. Ah Yng,

    第一次有人赞我的照片拍得好,开心哦!:)

    我觉得照片拍得好不好很大因素取决于自然灯光,我的厨房很暗,再加上我常常都是在放工后晚上才下厨,所以很难有好的自然光。

    第张照片有watermark,先别告诉你在那里,你再仔细看,找不到我再告诉你。

    *Lucius boy会你一个飞吻*

    ReplyDelete
  10. 哈哈哈,找到了,不仔细看还真的看不出来。你狡猾咯。:P

    ReplyDelete
  11. 哗, 用烤的反而少了一份油腻感.值得一试.

    ReplyDelete
  12. Sock Peng,

    你慢一步,全部已经尽了我的肚子。哇哈哈!

    ReplyDelete
  13. Ah Yng,

    Hehe,没有啦,只是不喜欢watermark太明显。

    ReplyDelete
  14. cherry potato,

    你说得没错,那就看什么时候你做了请问吃。

    ReplyDelete
  15. You did this so beautifully! I did mine the lazy way - microwave oven :P

    ReplyDelete
  16. Blessed Homemaker,

    I don't have a microwave oven, I am sure if I have it I will try using it too. haha.

    ReplyDelete
  17. hi cook.bake.love,
    i tried bakin the crab stick in oven for 20mins, but the crab stick is still soft..
    hw did u make it crispy?
    pls advise
    thx

    ReplyDelete
  18. Hi cathccl,

    Individual oven temp varies, may be your oven's heat is lower, try to increase the temp or prolong the baking time. The timing given in the recipe is based on my oven.

    However, before doing that you may want to check the following

    - Did u pat dry the crab stick? Use papaer towel to absorb the water. Try to repeat a few times.

    - Did u preheat your oven?

    - Did u overlap the crab stick? Try not to, a bit of overlapping is ok but not whole layer.

    Do try again. I am sure you can make it. Happy baking!

    ReplyDelete

Thanks for dropping by my blog.
All comments are greatly appreciated.

Please click on "Anonymous" if you do not have any profiles on any of those listed, and leave your name below the comment so that I will know how to address you when I reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"总觉得用心准备的食物不只是味蕾的触动,也是一个记忆,一个我想留给身边心爱的人的记忆。这也就是我用心做菜,细心专研的原因和推动力。"