Pages

Friday, October 26, 2012

直接法面包也可以很松软之“蔓越莓乳酪面包”Super Soft Straight Dough Bun: Cranberry Laughing Cow Cheese Bun


文接直接法面包也可以很松软之“毛毛虫香肠卷”。

做了若干香肠卷后,原本的计划是要做蟹柳卷,可是突然想吃甜面包,打开冰箱看到了蔓越莓干还有一盒三角形Laughing Cow Cheese,就是这个组合了。

因为是临时决定的所以我是在第一次发酵分割后才加入蔓越莓干,一份60克的面团包入半个Laughing Cow Cheese刚刚好。尝试想包多点馅,结果露馅了。包裹前沾了点糖在乳酪上,后来觉得面包吃起来有点甜,还是不要沾比较好。

Laughing Cow Cheese可以直接作为馅料,不像一整块的cream cheese需要稍微打发。我觉得用起来非常方便,而且味道也很棒。 下次大家想做芝士面包时可以考虑直接用这个。


Sweet dough recipe refer to HERE.

For each 60g of dough wrap with half of the triangle Laughing Cow cheese.


今天是哈芝节,除了请大家吃面包外也祝大家假期愉快

Today is Hari Raya Haji, wishing everyone happy holidays!


8 comments:

  1. 最近大家都陆续上了直接法软面包,害我都心痒痒了。不行,我一定要来试一下。今天就来你这里吃软面包,有机会再请你吃。

    ReplyDelete
  2. ever thought of monetizing your blog, esp. the receipe, and earn some additional income?

    ReplyDelete
  3. I love those bread and cake which contains raisin, berries^^
    Nice Bread!
    The laughing Cow Cheese is cheddar cheese?
    I never try it before :)
    Today I also make the bread with cheese inside^_^

    ReplyDelete
  4. wow,看得出很软哦~ 而且外皮烤的很饱,喜欢!

    ReplyDelete
  5. Angel, 我一直说要做你的直接法软面包,买了面包粉了,就是还没动手。。。 等我有空我就会向你请教仔细一点,到时你不要嫌我烦哦。。。 :D

    ReplyDelete
  6. Hi Angel,
    我也很喜欢用直接法做面包.
    你的面包好柔软哦!
    你用的laughing cow cheese, 我有看过不过没买来试.
    谢谢你的分享.
    mui,,^^

    ReplyDelete
  7. i must try this! i love your title: super soft + straight method! TFS! :)

    ReplyDelete

Thanks for dropping by my blog.
All comments are greatly appreciated.

Please click on "Anonymous" if you do not have any profiles on any of those listed, and leave your name below the comment so that I will know how to address you when I reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"总觉得用心准备的食物不只是味蕾的触动,也是一个记忆,一个我想留给身边心爱的人的记忆。这也就是我用心做菜,细心专研的原因和推动力。"