Pages

Tuesday, January 11, 2011

Crunchy Chocolate Chips Cookies 吃了停不了口的脆脆巧克力豆曲奇

巧克力豆曲奇不是传统的年饼,但是近年来我觉得它也慢慢挤入过年饼的行列。这西式饼特别受到小孩和年轻人的欢迎。

记得前年过年邀请D的家人到家里吃饭,当大人们在热衷于自家做的黄梨塔时,D的两位少年侄儿就只向巧克力豆曲奇进攻。拜完年,那盒满满的巧克力豆曲奇也所剩无几(我不是在complain,准备了食物最怕没人吃)。


其实我个人比较喜欢边缘脆中间还是有点soft的巧克力豆曲奇,听说这是好吃曲奇的标准哦。但是发现身边大部分的人还是比较喜欢脆脆的曲奇,所以我调整了一下配方做了脆脆的曲奇。

吃着吃着,原来脆脆的也很好吃,一个接一个停不下来。


通常我喜欢加入些坚果如核桃,但这次就只是纯粹的巧克力豆,想尝尝纯巧克力的味道(其实是我懒得切和烤香核桃的借口)。

般看到的巧克力豆曲奇配方来来去去就是那几样材料,撇去制作和烘培过程,我觉得使用品质好的材料(牛油,巧克力豆,香草精)就已经是迈向好吃的一大半甚至更多了。

我还在寻找让我称心如意的chocolate chips,烤好后要有点融入口里的感觉。现在用的味道是不错,苦甜的,但是吃的时候的口感还是差那么一点点,不够融入口里。或者我应该买mini chips,还是用cooking chocolate自己慢慢切小块,很多工叻,我不要。


你的chocolate chips是在哪儿买的?是什么牌子呢?欢迎大家留言分享,希望通过这里能让我找到我梦寐的chocolate chips。

后记:看到DG做的Crunchy Chocolate Chips Cookies,有时间的话我也想尝试那个食谱,不过先得要完成要送人的fruitcake和隔了一年没做的黄梨塔(去年过年大腹便便所以没做,希望今年有机会做)。

I am submitting this to Aspiring Bakers # 3: My Favorite CNY Cookie (Jan 2011) hosted by j3ss kitch3n.

Ingredients:
(A)
140g unsalted butter (soften at room temp)
55g white sugar
45g brown sugar
(B)
1 egg (room temp, lightly beaten)
1 tsp vanilla extract (I used Nielsen-Massey pure vanilla extract)
1 drop coffee emulco (optional, I added for colouring and to enhance the chocolaty taste)
(C)
180g plain flour (I used superfine flour)
1 tsp baking powder
Pinch of salt
(D)
120g (or more) semi-sweet chocolate chips (I used Hershey’s)

Method:
1) Cream (A) until the mixture turns pale and fluffy.
2) Add spoonful of (B) egg gradually, mix well after each addition.
3) Sift in (C) and beat at low speed till just incorporated (stop once see no trace of flour). Fold in (D) with a spatula.
4) Drop rounded teaspoon of the cookie dough onto lined baking tray (use 2 small spoons, one for scooping and another one for ‘pushing’ the dough onto the baking tray). Leave some space between the cookies to allow for spreading.
5) Bake in preheated oven at 180C for about 10mins or until cookies turn golden colour, upper rack. Allow cookies to rest in oven for 3 –5 mins before removing.
6) Transfer to a wire rack to cool completely and keep in airtight container.

Note:
1) Cookies may be a bit soft when they are just out from the oven, this is normal, they will harden and become crunchy after a while.
2) You may add some chopped and toasted nuts to the cookie dough if desired.
3) Yield about 90 over pieces.

14 comments:

  1. By the looking of your last photo, could certainly tell it's crunchy & delicious!

    ReplyDelete
  2. 包装得很漂亮喔,很有外面卖的感觉:)

    ReplyDelete
  3. 其实我喜欢苦的巧克力豆, 但是都找不到。 我这里的是烘焙店买的, 都只是甜味而已。

    ReplyDelete
  4. Angel, the cookies looks really delicious and I like the box too, looks like store-bought.

    ReplyDelete
  5. 看到那盒饼干,差点要问你在哪里买,
    这样放很贵气!

    ReplyDelete
  6. 谢谢大家的美言。

    这饼干盒是正牌Famous Amos的,我也觉得蛮美的所以留了下来,没想到现在派上用场。

    其实自己吃我都是收在Lock & Lock的盒子而已,我在烤饼干时刚好有亲戚要到访,所以就装美美拿来回礼。

    ReplyDelete
  7. Min,

    你可以试试Hershey的semi-sweet chocolate chips,味道不错,有苦甜。一般大型超市应该都有卖。

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. 可以试看看 Ghiradelli 的巧克力豆,虽然比较贵可是我觉得巧克力味道很好。在 cold storage or ntuc 烘培部找得到但是常常 out of stock 所以我一看到就会买一包来收 :)

    Kexin

    ReplyDelete
  10. Kexin,

    Thanks for sharing. I saw this brand in NTUC Xtra before but not the small NTUC in my neighbourhood. I will give it a try if I happen to see it.

    ReplyDelete
  11. Hi Angel,

    I tried making this chocolate chips cookies from your recipe too. It's really nice. I love how crunchy they are. I also added the coffee emulco like what you mentioned, it really enhanced the chocolate taste. I used more chocolate chips, I feel like dumping the whole packet of 250g chocolate chips into it but refrained myself from doing that. hahaha...

    Anyway, thank you so much for the recipe. Hope to learn more from you. :)

    Rosa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Rosa,

      Thanks for letting me know your cookies turn out well and you like it a lot. I am really glad that you like my recipe. :)

      Delete
  12. Hi Mak Emily,

    I have never encountered this before in all my cookies. Did you let the cookies cool down completely before keeping in the container?

    ReplyDelete

Thanks for dropping by my blog.
All comments are greatly appreciated.

Please click on "Anonymous" if you do not have any profiles on any of those listed, and leave your name below the comment so that I will know how to address you when I reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"总觉得用心准备的食物不只是味蕾的触动,也是一个记忆,一个我想留给身边心爱的人的记忆。这也就是我用心做菜,细心专研的原因和推动力。"