Pages

Tuesday, December 28, 2010

【香香甜甜脆脆】蛋白薄脆饼 Egg White Thin Biscuit

和这个咖啡坚果脆片同一天晚上做的小饼干。

完成咖啡坚果脆片后看看时钟才九点多,冰箱里还有一些蛋白等着我来消耗,所以就决定上网找个使用蛋白而又不需打发(就是不想用到电动mixer)的简单食谱。

看到君之这个给超懒人的食谱时一拍即合。

成品和我想像的味道相差不远,不管是外形或是味道都很像小时候到pasar malam(夜市)时我喜欢买的一款小饼干,只是这个多了更浓郁的奶油香(我用SCS牌的牛油)。

这款饼干没有难度,唯一要注意的是烤箱的温度和烘烤的时间。所以,只要你和你的烤箱有默契,这个食谱绝对是no brainer。

口味方面,下次做我觉得可以加入一些海苔粉,不知道行得通吗?

这个份量的食谱我的烤箱要分两次烤,成品大约有二十几片吧。我把食谱翻译成英文,中文食谱请参考原著

Ingredients:
1 egg white (about 35g)
50g plain flour (sieved)
50g butter (soften at room temperature)
60g icing sugar (I reduced to 50g but still find it too sweet)

Method:
1) Mix butter and icing sugar till well-combined using an egg beater (manual whisk)(need not beat till fluffy).
2) Add egg white in 3 sessions, mix well using egg beater.
3) Add flour, mix well using egg beater. Just mix till incorporated. Do not over mix.
4) Pipe the batter with a round nozzle on greased or lined baking tray.
5) Bake in preheated oven (upper rack) at 160C for about 15 mins till the edge become golden colour.

Note:
1) The batter will spread a lot during baking; remember to leave a wide space in between.
2) The batter will start to “melt” once heated in the oven, so do not waste effort to pipe into different shapes. I tired to pipe into star shape but the end result all looks the same.

(Recipe reference: 君之)

20 comments:

  1. i love the golden color of the biscuits! looks very crispy!

    ReplyDelete
  2. 我觉得放海苔粉绝对可行噢:)

    ReplyDelete
  3. 我记得小时候很喜欢这样的饼干, 简单得来又很好吃。 下次放海苔粉, 应该会增色不少。

    ReplyDelete
  4. 我做的一点都不觉得甜呐。。
    而且还有加糖噢。。难道我的味觉有问题了??>.<

    ReplyDelete
  5. Ellerinize sağlık, çok leziz görünüyor.

    Saygılar.

    ReplyDelete
  6. Min,

    原来小时候我们爱吃同一款饼,看来我们是同年代的人,但我看到比你大。

    ReplyDelete
  7. Vernice,

    你是跟着同样的这个食谱吗?可能我们的嗜甜程度不同吧!

    ReplyDelete
  8. 这个饼干我小时候吃过,很特别的口感 ^_^

    ReplyDelete
  9. Angela,
    赶在2010年结束之前过来祝你阖家在新的一年健康,平安,喜乐。

    (之前我reply你的留言,怕你看不见,我说,当我怀孕了之后,我一定要每天来看lucius的照片,哈哈哈,他太可爱了啦~)

    ReplyDelete
  10. neyeeloh,

    你说得没错。脆但不酥,很特别的口感。

    ReplyDelete
  11. Yuyu,

    谢谢你的祝福。我也祝你和米奇永远甜蜜,搞笑,哈哈。

    刚才我读太快,以为你怀孕了,真是空欢喜一场。也祝你早日做人成功。呵呵!

    ReplyDelete
  12. happy new year angela! have a wonderful year ahead!

    ReplyDelete
  13. 2011新年おめでとうございます

    ReplyDelete
  14. Wishing you and your family a great year in 2011. Happy New year!

    ReplyDelete
  15. The slices looks so thin and nicely brown. Happy New Year to you, Angel! :)

    ReplyDelete
  16. 无意间闯进你家,有好多惊喜!
    以后我会常来的。。。

    ReplyDelete
  17. j3ss /Jihyeon / SSB/ hanushi,

    Happy new year! May you have a fruitful year ahead!

    ReplyDelete
  18. 康妈,

    谢谢你的到访。

    看到什么喜欢的请自便。

    ReplyDelete
  19. 我2个宝贝都喜欢吃。那么有没有什么recipe只用蛋黄的呢?如果常做这饼蛋黄就要浪费了。谢谢

    ReplyDelete
  20. Joanne,

    有很多蛋糕饼干食谱也只用到蛋黄,例如这些蛋白就是我做凤梨酥剩下的。

    一下这个戚风蛋糕食谱用的蛋黄比蛋白多,或许你可以把多余的蛋黄用来做这个蛋糕。

    http://angelcookbakelove.blogspot.com/2010/11/milk-chiffon-cup-hokkaido-chiffon-cake.html

    ReplyDelete

Thanks for dropping by my blog.
All comments are greatly appreciated.

Please click on "Anonymous" if you do not have any profiles on any of those listed, and leave your name below the comment so that I will know how to address you when I reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"总觉得用心准备的食物不只是味蕾的触动,也是一个记忆,一个我想留给身边心爱的人的记忆。这也就是我用心做菜,细心专研的原因和推动力。"