Pages

Tuesday, April 24, 2012

Random Tuesday - Cucur Ikan Bilis (Premixed)


星期六D在马来档口买了炸蔬菜饼(cucur sayur),蔬菜饼炸得很美,圆滚滚的,就是看起来非常油腻。D说很不错吃,就是太油了,我不敢尝试,感觉一咬下去里头的油会爆发到我满口。

我当下夸下海口跟D说明天早上就炸给他吃,肯定不会油。

后来有点后悔担心没能特别早起身做早餐(还没试过一早起身就炸东西吃)所以逛超市时就顺手拿买了一包预拌粉。用预拌粉真的很方面倒入水马上就能炸,前后不到10分钟就搞定了。

第一次使用这个预拌粉,这预拌粉的口感很不错,刚炸好时外脆内软,可惜一点也不辣,里头也没有料(即使包装上写明已经包含了江鱼仔,辣椒和蔬菜等材料)。所以,建议要尝试这预拌粉的朋友自己加一些辣椒,蔬菜,江鱼仔到面糊。我也觉得有点小咸,提醒自己如下次再买这预拌粉要下一小撮糖。

其实这是我们家口中的“江鱼Kuih”,是我们的早餐,下午茶,也是我们的宵夜。就是肚子饿没东西吃时妈妈会弄的小点心,家里每个人都爱吃。

下次make from scratch时把食谱编好再和大家分享。

10 comments:

  1. Hi Angel, I made cucur udang b4 I opened this blog but never try ikan bilis. Thanks for giving me a new idea!

    ReplyDelete
  2. 原来这个也有预拌粉噢, 没见过呢。 每次都是外面买来吃, 因为都吃不多, 几个就腻了。

    ReplyDelete
  3. 我也最爱这个牌子的。。。yummy yummy!!

    ReplyDelete
  4. Jessie,

    I am vice versa. I am so get used to cucur ikan bilis bcoz my mum only makes this flavour. Hahaha. So far we have not tried the shrimp one but I am sure it will be very nice.

    ReplyDelete
  5. Min,

    这个预拌粉很普遍,超市部门卖面粉的地方就能找到。我觉得自己炸不外面卖的好吃,外面的太油腻了。

    ReplyDelete
  6. myme,

    So far, 我只看过这个牌子的预拌粉。 :)

    ReplyDelete
  7. Edith,

    Looking forward to reading your verdict if you ever tty the premix. :-)

    ReplyDelete

Thanks for dropping by my blog.
All comments are greatly appreciated.

Please click on "Anonymous" if you do not have any profiles on any of those listed, and leave your name below the comment so that I will know how to address you when I reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"总觉得用心准备的食物不只是味蕾的触动,也是一个记忆,一个我想留给身边心爱的人的记忆。这也就是我用心做菜,细心专研的原因和推动力。"