Pages

Thursday, December 3, 2009

BB's Ultrasound Scan on 24 weeks 宝宝24周扫描

6th Nov 2009

这时的扫描已经看不到宝宝的全身了,为什么?因为宝宝已经长大了!!

医生只能做局部的扫描,我这个有点迟钝的妈妈每次医生指着某个部位的时候,我都看不明白(是的,超音波扫描有时是得靠想像力的,基于宝宝的姿势,不是每次都能拍得清楚)。

上次的扫描我让大家猜宝宝的性别,这次不用猜了,医生再次确定是我的little prince。医生特地打印了宝宝的性别特征给我们收藏,哈哈,不知道要不要公开宝宝的裸照。

这次的扫描医生第一让我们听宝宝的心跳声。首先医生通过超音波扫描找到宝宝的心脏位置,然后把一个仪器放在那个位置(我的肚子上),我们就能通过扩音器听到宝宝卜卜~卜卜的心跳声了。第一次听到宝宝的心跳声,D和我都超兴奋的。宝宝的心跳频率是成人的一倍哦!

这时宝宝的体重是849克,医生说24周时的平均体重应该是700克左右,所以这个月宝宝又超重了。

BB's weight on 24 weeks: 849g (average weight is 700g, bb is overweight again)

上次我提到我很好奇宝宝的体重是怎么测量的,现在我知道了。原来是根据宝宝肚子的周长来计算的。医生在电脑上把宝宝的肚子框起来,电脑就会自动计算出宝宝的重量了。

医生除了关心宝宝的体重,也很关心妈妈的体重。这个月我又胖了3公斤,从开始看这个医生到现在我已经胖了整整10公斤!


医生叫我要多注意饮食,健康的食物照吃,但是不健康的junk food就免了。其实我并没有什么吃junk food(如果蛋糕不算的话,哇哈哈),但是最近胃口真的是好了很多,可能因此不知不觉就越吃越多。

医生给我下个月的target是胖2公斤就好,之前医生给我的target是胖1公斤而已。我能够做到吗?你觉得呢?

11 comments:

  1. Oh boy! I can the excitement now ... Though I've not been a mother before!! So happy for you!

    Pei-Lin

    ReplyDelete
  2. 恭喜你哦。很期待你的小王子到来!

    ReplyDelete
  3. 好快~~~~
    好像感觉到很快你要生宝宝

    ReplyDelete
  4. 恭喜恭喜:D 很快就可以看到小王子了。

    ReplyDelete
  5. Hi Cook.Bake.Love,

    Congratulation. Is this your first pregnancy? Take care. :)

    ReplyDelete
  6. Dodol & Mochi/ Cherry Potato/ Annco0/ Joanne,

    Thank you. 谢谢你们的祝福。

    ReplyDelete
  7. Happy Flour,

    Yes, I am first time mum. Thank you.

    ReplyDelete
  8. Sock Peng,

    我之前觉得很慢,突然间也感觉到很像真的快要生了。现在我已进入28周,是third trimester了,少过3个月就是我的预产期了。

    ReplyDelete
  9. Hi Angel,
    This is really getting more and more exciting isn't it? Especially this is your first child. Take care and eat lots of fish oil. Enjoy your pregnancy! :)

    ReplyDelete
  10. Hi Jane,

    Both hubby and myself are getting more and more excited.

    When I started to take fish oil capsule after my first trimester I threw out after taking. I didn't manage to take it until I reach 6 mths.

    (I just notice your new header, nice nice. Your son is very handsome, hehe).

    ReplyDelete

Thanks for dropping by my blog.
All comments are greatly appreciated.

Please click on "Anonymous" if you do not have any profiles on any of those listed, and leave your name below the comment so that I will know how to address you when I reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"总觉得用心准备的食物不只是味蕾的触动,也是一个记忆,一个我想留给身边心爱的人的记忆。这也就是我用心做菜,细心专研的原因和推动力。"