Pages

Wednesday, January 27, 2010

BB's Ultrasound Scan on 34 Weeks 宝宝34周扫描

15th Jan 2010

距离上次的产检只有两个星期,可是在短短的两个星期内我竟然胖了2公斤。我一度怀疑护士小姐看错了记录,一再证实后我真的胖了两公斤。

这两个星期来我的确是吃了不少,因为肚子很容易饿,所以吃得也特别多。我问医生原因,医生看了看我的肚子说宝宝已经往下移了,不像之前顶着我的胃,所以我的胃口也变好了。

从怀孕两个月到现在我已经足足胖了15公斤,所以医生希望下次的产检我最多胖1公斤。

以前医生只要把仪器放在我的肚子上就能看到BB的头了,但今天医生要一直往下移才看到BB的头,原来BB的头已经engaged了(i.e baby's head has dropped below the pelvic bone)!!

医生说通常BB的头在36周时才会engaged,所以我有可能会早两周生,D和我听了又惊又喜。医生叫我要多休息,不要走动太多了。

可能是BB头enggaged的缘故,最近我走多了会感觉特别累,不像前两三个星期shopping一整天都没问题。晚上我也更难以入眠了,不管是向上,向左还是向右睡都不舒服。之前晚上频尿的现象已有所改善,最近又要频频起身上厕所了。

上次BB的头部背向我们,今天开始扫描时BB也是背向着我们,当我们以为看不到BB的脸时,BB转头了。我们看到了BB的侧脸!:) 回家后D跟我说他觉得BB的鼻子像他,我开玩笑跟D说像我的比较美,哇哈哈!

上次扫描BB的体重约2公斤,医生说这时BB的平均体重是2.2公斤。我们的BB大约是2.3-2.4公斤。

BB's weight on 34 weeks: 2.3 - 2.4kg

今天医生也测量BB的头部,BB的头部周长约32mm,相等于一般初生婴儿的头部大小。所以,医生估计我们的BB出生时的头部周长应该会是34mm左右。

BB's head circumstance on 34 weeks: 32mm

今天BB的心跳是146bpm,属于正常范围。

BB's heartbeat: 146bpm

下次的产检也是安排在两周后,很快又能和BB见面了!

18 comments:

  1. 会提早?会不会就在农历年初一?多好哦!

    ReplyDelete
  2. 哈哈哈,大年初一第一个出生的宝宝有大红包拿,还可以上电视。

    我现在每天都在等,在想宝宝什么时候要出来,有点怕。

    ReplyDelete
  3. 好快哦,美莲做完月子,紧接下来就要轮到你了~ (*^__^*)
    放轻松地迎接宝宝的诞生吧~

    ReplyDelete
  4. 若是农历新年生宝宝
    你的新年就在家里了

    我也很期待
    你可以把地址给我吗? pm在multiply

    ReplyDelete
  5. Very nice tummy Angela.

    Dont papa ya, stay calm and happy during the waiting process.

    ReplyDelete
  6. You can start to count down now. Stay positive, don't worry too much ;-)

    ReplyDelete
  7. Jasmine,

    我也想放轻松,但是很难叻,我天生就比较焦虑。

    看别人作用真的很快,美莲已经带宝宝出门了。

    ReplyDelete
  8. Sock Peng,

    我已经做好心理准备过年时在家做月了。所以,我现在拼命吃我爱吃的pineapple tart,不然生了做月就不能吃了。:P

    ReplyDelete
  9. Joanne,

    Thank you for your compliment, so far no stretch mark yet (touch wood!).

    I will try to stay calm lah but when time comes I really don't know how I will react, haha.

    ReplyDelete
  10. Blessed Homemaker,

    Thanks for your advice. This is a back-dated post, I am actually approacing 37 weeks now, count down begin.

    ReplyDelete
  11. So it's anytime now!! Wow! I'm so excited! I love NB!!

    ReplyDelete
  12. I remember when Genevre was dorn 3 wks earlier... then b4 that 3 weeks...her head was already hurting me so much... that one month b4 birth...cannot walk down the steps or climb up the steps properly...its really painful... the pelvic was swollen somehow after that... how I know... during birth time... the pelvic bone was really painful and harder for me to push ..even with the epidural it didn't help much... I felt pain throughout...luckily my endurance level for pain is quite high. so you must rest well... it means...lie down more often...in sleeping position is the best actually... even sitting down is not as good...

    ReplyDelete
  13. Hi Pauline,

    I am 37 weeks now and I feel exactly the same as what you described.

    I was perfectly fine the day before but I felt pain when walking since yesterday morning, it's just so sudden. I couldn't even walk properly, not to mentioned climb up or down the staircase.

    Thanks for sharing, at least I know this is normal and I won't feel so panic now.

    ReplyDelete
  14. WOW! 37wks! My friend is 37wks too! She has a condition (SPD) something about her pelvic bones softening and she is in great pain too. As you say, walking, sitting can all be very painful!

    Enjoy your last few days before baby arrival! Love all your scan photos - here in UK we only get 2 scans usually. First is Dating Scan (to establish baby due date) at around 8-12wks. Second is Abnomaly Scan (to ensure baby growing properly and organs are functioning) this is at 20wks.
    Unless you have gestational diabetes (like my friend) you don't get any further scans.

    Congratulations on the baby - you may get a little Ox or a little Tiger!

    ReplyDelete
  15. Hi PlumLeaf 李葉,

    Thanks for sharing so much with me. I hope I can get a little Tiger. hehe.

    ReplyDelete
  16. My sister also having a nice stomach, no stretch mark and she will be giving birth in 1 week time:-)

    Of course we will feel papa a little bit when the time comes, but try to think the moment you saw your bb boy, then you will be fine.

    ReplyDelete
  17. Joanne,

    Congrats to your sister. :-)

    Thanks for your encouragement.

    ReplyDelete

Thanks for dropping by my blog.
All comments are greatly appreciated.

Please click on "Anonymous" if you do not have any profiles on any of those listed, and leave your name below the comment so that I will know how to address you when I reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"总觉得用心准备的食物不只是味蕾的触动,也是一个记忆,一个我想留给身边心爱的人的记忆。这也就是我用心做菜,细心专研的原因和推动力。"